Pages

Monday, March 19, 2012

Ingatku pada pesan Tuhan

Berlari-lari mencari hati 
Biar mereka berkata sendiri 

Dulu aku pernah terluka 
Pada kata yang sangat berbisa 
Pada fitnah yang menghumban jiwa

Tersentap aku pada perkhabaran itu
Apa kamu masih tidak lupakah pada kisah yang dulu?

Dimanakah nilai sebuah kemaafan?
Dimanakah kamu letakkan lapang dada dan sangka baik?

Aku insan biasa 
Yang tak punya apa 
Pasrahku pada ketentuan Yang Esa 

Kini aku terus berdiri disini 
Kerna Allah sentiasa disisi 

Aku hidup kerana Allah 
Aku hidup kerana perjuangan 
Bukan dengan kata-kata mereka 

Ingatlah kawan, ingatlah teman 
Berjuang bukan kerana nama 

Walau siapa kamu 
Walau siapa aku 
Kita tetap sama disisi Tuhan

Berpesan kerna kasih Tuhan 
Pada yang masih mencari perhatian
Mengertilah!

Bias kehidupan
Ingatku pada pesan Tuhan!
Lantas kuberpesan
Pada hati insan
La takhaf wa la tahzan!

Allah sentiasa bersama.
senyum pada kehidupan. 

Mukhlisah fillah.
20 Mac 2012
2.24 a.m

No comments: