Pages

Tuesday, May 15, 2012

Lilin seorang guru

Alhamdulillah atas segala nikmat kurniaan Allah. Nikmat Iman, Nikmat Islam.

Usai solat maghrib, online sebentar. Ditegur oleh seorang sahabat di ard kinanah sana. Bersembang-sembang. Lantas diberinya nasyid Lilin seorang guru. Terharu. ^^, Terima kasih sahabat. Masih banyak yang perlu saya belajar.

Saya dedikasikan nasyid ini buat guru-guru saya sejak dari tadika, sekolah rendah, sekolah menengah, kampus yang member kenangan itu sehinggalah kampus sekarang juga yang tak dilupakan buat mak dan arwah abah (al-fatihah) serta keluarga dan teman-teman yang tak jemu-jemu mendidik, memberi dan membantu diri ini.


Jazakumullahhu khaiyr al-jazaa' buat pendidik :

Sekolah Kebangsaan Sungai Ular
Sekolah Menengah Ugama Madrasah Ihsaniah, Jangkang
Sekolah Menengah Agama Tarbiah Diniah
warga pendidik Kuliyyah Al-Quran, Kolej Universiti Insaniah
Universiti Al al-bayt

Guruku, jasamu dikenang

Especially buat mak, selamat hari lahir yang ke-66. Moga redha Allah sentiasa bersama Halimah binti Saad. Allahhumma Ameen.

Sesungguhnya saya amat merindui didikan demi didikan kerna saya perlukan tongkat untuk berjalan. Yang pastinya, jangan tinggalkan saya rebah keseorangan.

"Sebaik-baik murid adalah murid yang mendoakan gurunya" 
Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat

Saya tidak mahu terkecuali dari itu.

laulal murabbi, ma araftu rabbi
"kalau tidak kerana guruku, tidak akan kukenal Tuhanku"

“Sesungguhnya para alim ulama adalah pewarisnya para Nabi, sesungguhnya para Nabi tidak mewariskan dinar ataupun dirham, hanyasanya mereka itu mewariskan ilmu. Maka barangsiapa dapat mengambil ilmu itu, maka ia telah mengambil dengan bagian yang banyak sekali.”
(HR Abu Dawud dan Termidzi)
Hanya Allah yang mampu membalas jasamu
Buat anak-anak didik, mohon maaf jika selama saya membantu kamu semua, ada terkasar bahasa, tersilap langkah dan banyak kekurangan. Moga Allah redha.

Sekolah KAFA, Darul Furqan, Putrajaya (tak ingat nama)
Institut Al-Quran Kuala Lumpur (IQKL)

Moga ia bernilai ibadah disisi Allah. Allahhumma Ameen. (",)

Siiru 'ala barakatillah.

Mukhlisah fillah.
15 Mei 2012
8.34 malam

No comments: